Jonte räddas

Är väldigt medveten om att de inte blev några större uppdateringar igår..
Jonte tog upp en hel del av min kreativa tid, efter som att jag fick äran att rädda honom..
från okänt föremål, Jag fick ett sms! Ett rop på hjälp! och ett desperat sådant..
"Ring nu Direkt!!"
Min uppgift kunde varit lätt om jag hade vetat vad jag skulle göra..
Men så här i efterhand kan jag berätta att jag skulle spela hysterisk morsa via telefon och insestera på att något döds allvarligt hade hänt här hemma, detta gick mindre bra när jag ringer upp och han först börjar fråga saker som aldrig äns har frågats förut,
Tror ju självlart inte att det är mig han pratar med först, men inser efter en liten stund att de faktiskt är så,
Jag börjar spela med, och precis när jag är med i leken slår Mr J över till Finska..
självklart fattar jag inte heller denna gång att dessa läten var riktade till mig.
Och en mindre katastrof håller på att bryta ut..men efter som de mesta slutar väl,
gjorde även detta de..
Kan även meddela att byggarbetarna som invaderar på olämpliga tillfällen nu har flyttat sig några meter!
Jag vann kampen ! (eller så var dom bara klara med våran källare)
Jag slipper från och med nu vakna 07:00 av att betongen slits bort med en gigantisk borr, inget pålande hörs som får mardrömar att vara lindriga, Och framför allt Ingen SÅNG!
Är väldigt medveten om att de inte blev några större uppdateringar igår..

Jonte tog upp en hel del av min kreativa tid, efter som att jag fick äran att rädda honom..
från okänt föremål, Jag fick ett sms! Ett rop på hjälp! och ett desperat sådant..
"Ring nu Direkt!!"

Min uppgift kunde varit lätt om jag hade vetat vad jag skulle göra..
Men så här i efterhand kan jag berätta att jag skulle spela hysterisk morsa via telefon och insestera på att något döds allvarligt hade hänt här hemma, detta gick mindre bra när jag ringer upp och han först börjar fråga saker som aldrig äns har frågats förut,
Tror ju självlart inte att det är mig han pratar med först, men inser efter en liten stund att de faktiskt är så,
Jag börjar spela med, och precis när jag är med i leken slår Mr J över till Finska..
självklart fattar jag inte heller denna gång att dessa läten var riktade till mig.
Och en mindre katastrof håller på att bryta ut..men efter som de mesta slutar väl,
gjorde även detta de.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0