Otroligt trött inkl hemresan

Idag har jag varit Otroligt trött.. Så trött att jag faktiskt övervägde att jag eventuelt skulle
använda min stora H/H jacka som iglo och gå i ide.

Men detta fick uteslutas när jag kom på att mamma så gärna "ville" köpa Shushi till mig.
Mycket riktigt var de ett klokt val..att utesluta iglo boendet.

Då sushin gjorde mig pigg, så pigg att jag just nu sitter tillsammans med min katt och sjunger till
Rihannas- Te amo.
Samtidigt får mina två hamstrar agera publik, med eller emot sin vilja.

 jaa den hade funkat som en mysig iglo..


Nu till hemresan igår..
som nästan inte blev av pga otrolig snöstorm..
men jag stog fast vid att jag minsan skulle överleva.. 
ääh!  vad är de värsta som skulle kunna hända liksom..
att bussen välte?
jaah men då hade jag varit en erfarenhet rikare av bussvältning,
och kunnat motstå likande stutaioner i framtiden...

Meen...

Jaaa som jag nämnde i förra inlägget har jag tendens att hamna på samma buss som individer från yttre rymden..
detta faktum står jag fortfarande fast vid...

I full snöstorm hoppar jag på bussen i något som likanar Norrköpings bussterminal.. Och allt går hittills bra..
Och jag sätter mig på första bästa lediga plats vid fönstret (mycket viktigt)..


I alla fall sitter en äldre tant från okänd planet framför mig.. och helt plötsligt fäller hon bak sätet så mycket att jag inte hade behövt använda bussens eget säkerhetsbälte..
nej den säkerheten hade hon kunnat stå för..

min första tanke är att hon antagligen gjorde ett misstag.. men ikke då hon placerar sin pytte lilla handväska på sätet och bäddar in den i sin jacka..

Jag börjar genast försöka tänka lungnande tankar om att detta snart ska vara över.
Men neej jag får mer eller mindre sitta i "födabarn ställning" ända fram till Jönköping,
 där bussens bromsar krånglar till sig.
Och vi till min lättnad och tacksamhet blir tvungna att byta buss, för att kunna fortsätta resan till Göteborg.

På den nya bussen blir jag som ni kan se, överlycklig över att slippa både dam och handväska.

  
 


Kommentarer
Postat av: Corneliaw♥

har du blogg?

och vill bli veckans blogg så checka;

ccorneliasvensson.blogg.se

lycka t!

2010-11-30 @ 21:48:31
URL: http://ccorneliasvensson.blogg.se/
Postat av: Hemen

Sööt :)

2010-12-06 @ 14:11:57
URL: http://kingofstockholm.blogg.se/
Postat av: Zazza!

SV: oh tack tack =)

2010-12-06 @ 16:35:53
URL: http://urzazzasperspektiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0