Känslan inifrån en snökula

Är det någon mer än jag som är trött på all julmat ?!
De här med att "julen varar fram till påsken" verkar vara ett faktum.. JA..


I alla fall när de gäller allt julgodis. vet inte hur trött jag börjar bli på detta,
vet inte heller hur många chokladaskar som ligger här och där,
och de blir alltid samma stackars små bitar som ligger kvar RomRussin, LikörTryffel samt Körsbär i Likör.

 

Var bara tvungen att inleda med detta på något sett.. nu har jag fått säga de.. Villken befrielse !!


"Idag blir en lungn dag"
var min första tanke när jag vaknade, och så blev de också,
har inte gjort någonting mer än att träffa ett handplock av både släkt och vänner.

När dom sedan gick hem, attackerade jag Tvn, tvingade mamma och pappa mer eller mindre att se
"A christmas Carol" med mig.
Den filmen fick faktiskt julkännslan att stiga.. det är ju trots allt inte julen i sig jag är trött på utan MATEN.

Samtidigt som vi såg på denna film föll snön utanför. Känslan måste varit snarlik samma som upplevs i en såndär snökula.
Eh.. ah.. kanske inte lika instängd och begränsad men endå !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0