Julafton inkl gamla traditoner

God Jul  kan jag ju börja med, har ju varit sämst på uppdateringar hittils, de ska bli ändring på de.
Nu när jul stressen är över har jag liksom inget lämpligt skäl till att inte skriva och dela med mig
av mina otroliga livserfarenheter samt upptäckter.

Kan ju börja med de faktum om att de fortfarande är julafton, ja ialla fall några minuter till.
Dagen inleddes med ett besök hos mormor som förövrigt är 94 år, denna ålder hindrade icke från att ha hunnit skotta
samt ha klart maten tills vår (enligt mig) alldeles för tidiga ankomst 11:30


HERREGUD ! jag är 19 och hade... ja.. inte varit lika pigg på de hela..


Ialla fall medans vi sitter och äter får jag höra lite intressant historia om mig själv,
som jag inte kommer ihåg att jag har glömt bort, efter som jag inte kommer ihåg att detta hade hänt.

Men när jag var liten 6-9 år hade jag en egen tradition jag höll stenhårt på
och de vara att: På julafton räkna alla tomtar mormor hade i sitt hus.


Jag kunde förstås inte slå bort tanken av denna traditon som helt ute blivit, så innan vi åkte därifrån hade jag minsan hunnit konstatera
att det fanns hela 28 tomtar! placerade på olika ställen.


Efter besöket hos mormor åkte vi tillbaka till huset och förberedde oss
för att gå ner till min faster där den "perfekta julafton" alltid firas som tur är ligger de inte allt för långt bort
med tänke på de 13,5 minusgraderna som faktiskt existerar..


De blir fruktansvärt långt att skriva om allt som hände där, men tomten kom natruligt vis ! Och julklappar hade han med sig !
de blev en som vanligt lyckad kväll !


Jag kom föresten på en till tradition jag hade,  de var att på hem vägen alltid se upp mot himlen
ihopp om att antagligen få se tomten och rudolf m.f. detta gjordes också idag,
dock var de enda jag såg massa stjärnor och en stor måne.

Sen drog kyrk klockorna igång sitt också, flera timmar förtidigt !
så min teori om att spöken finns i mitt liv kvarstår !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0